منتديات كلية الاقتصاد المنزلي
مش لاقيه عنوان مناسب.................. 613623
عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي اسرة المنتدي
سنتشرف بتسجيلك

شكرا مش لاقيه عنوان مناسب.................. 829894
إدارة
المنتدي مش لاقيه عنوان مناسب.................. 103798
مش لاقيه عنوان مناسب.................. 613623
عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي اسرة المنتدي
سنتشرف بتسجيلك

شكرا مش لاقيه عنوان مناسب.................. 829894
إدارة
المنتدي مش لاقيه عنوان مناسب.................. 103798
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتديات كلية الاقتصاد المنزلي جامعة المنوفية

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

مش لاقيه عنوان مناسب..................

Golden Eagle
sunshine
6 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
sunshine
عضو مميز
عضو مميز
sunshine

انثى الابراج : السرطان الحصان
تاريخ الميلاد : 30/06/1990

مش لاقيه عنوان مناسب.................. Empty
مُساهمةموضوع: مش لاقيه عنوان مناسب..................   مش لاقيه عنوان مناسب.................. Emptyالخميس سبتمبر 23, 2010 8:45 pm

بسم الله الرحمن الرحيم

فيه ناس بتقول ان الحب مقترن بوجود الحزن بس انا سمعت كليب لاغنية اسمها " بيتى ومطرحى " الكليب

ده أثر فيا جدا لانه قصة لفيلم اسمه up الفيلم ده بيحكى قصة حياة زوجين وعشان مااحرقش عليكو

الفيديو المختصر ده للفيلم ده هسيبكو تتفرجو على الكليب نفسه وهتشوفو قد ايه اننا اللى بايدينا نعيش

حياة مليانة بالحب والاخلاص على الرغم من كل الظروف والمشاكل والعقبات اللى هتقابلنا فى حياتنا وان

غلط اننا نقول ان الحب= الحزن وان كانت كل الظروف عكس هذا الحب ولكنه يولد ويستمر رغم كل هذه

التيارات المضادة له
يمكن تقولوا عليا انى بحلم واحلامى وردية او انى عايشة فى الخيال ومش بشوف الواقع ولكنى رضيت بان

يكون خيالى هوا جزء من الواقع ان لم يكن واقعى كله ولطالما حلمت بالخيال واردته بشده سوف ياتينى

راغما رغم كل الظروف ورغم كل التيارات المعاكسة فانجازات جميع العلماء لم تكن سوى خيال واحلام

بالنسبة للاخرين

ارجو انكو تدخلو على الرابط ده وتشوفو الكليب وتسمعوه بقلبكو وعقلكو عشان تتأكدو ان الحب لا يساوى الحزن بس احنا اللى بنخليه مقترن بالحزن بسبب غبائنا وعدم الصبر والرضا
sunshine
عضو مميز
عضو مميز
sunshine

مُساهمةموضوع: رد: مش لاقيه عنوان مناسب..................   مش لاقيه عنوان مناسب.................. Emptyالخميس سبتمبر 23, 2010 9:04 pm

ارجو من الاعضاء اللى هيدخلو ويردو على الموضوع يكتب جملة او كلمة تعبر عن حاجة هوا اتعلمها او استفاد منها او حتى اثرت فيه يمكن اللى اتعلم حاجة يعلم حد تانى غيره خلينا ناخد بايدين بعض فى كل شئ وانا عن نفسى الفيديو ده علمنى حاجات كتيرة بس هقول كل حاجة اتعلمتها بعد كل رد من ردودوكم

معلشى انا عارفة انى تقلت عليكم

sunshine..............................
Golden Eagle
عضو مستجد
عضو مستجد
Golden Eagle

ذكر عدد المساهمات : 12

مُساهمةموضوع: رد: مش لاقيه عنوان مناسب..................   مش لاقيه عنوان مناسب.................. Emptyالجمعة سبتمبر 24, 2010 9:10 pm

في البداية اود ان ابدي اعجابي بهذا الكليب الرائع بالرغم من انني شاهدت الفيلم ولكنني لم اشعر بهذا الشعور الذي احسسته عندما شاهدت الكليب
فشكرا جزيلالك
اما بالنسبة الي ما استفدته هو معني ( الحب ) تلك الكلمة التي بالرغم من قلة عدد حروفها ولكنها محتواها كبير جدا
هي الامل السعادة التضحية التحمل الصبر .............
كل ما اطلبه ممن يقرأ هذا الرد ان يحافظ علي الحب مهما كانت العقبات بكل ما يملك ليس فقط بمن يريد ان يرتبط بها
ولكن حبه لربه في المقام الاول
حبه لوالديه
حبه لمن اثروا به سواء اكانوا معه او رحلوا عنه

اعرف انني اطلت والمطلوب كلمة
* لاخذ العلم ممكن يكون العنوان بسيط جدا
مفهوم الحب
شكرا جزيلا
sunshine
عضو مميز
عضو مميز
sunshine

مُساهمةموضوع: رد: مش لاقيه عنوان مناسب..................   مش لاقيه عنوان مناسب.................. Emptyالجمعة سبتمبر 24, 2010 9:35 pm

Golden Eagle كتب:
في البداية اود ان ابدي اعجابي بهذا الكليب الرائع بالرغم من انني شاهدت الفيلم ولكنني لم اشعر بهذا الشعور الذي احسسته عندما شاهدت الكليب
فشكرا جزيلالك
اما بالنسبة الي ما استفدته هو معني ( الحب ) تلك الكلمة التي بالرغم من قلة عدد حروفها ولكنها محتواها كبير جدا
هي الامل السعادة التضحية التحمل الصبر .............
كل ما اطلبه ممن يقرأ هذا الرد ان يحافظ علي الحب مهما كانت العقبات بكل ما يملك ليس فقط بمن يريد ان يرتبط بها
ولكن حبه لربه في المقام الاول
حبه لوالديه
حبه لمن اثروا به سواء اكانوا معه او رحلوا عنه

اعرف انني اطلت والمطلوب كلمة
* لاخذ العلم ممكن يكون العنوان بسيط جدا
مفهوم الحب
شكرا جزيلا

شكرا ليك يا Golden Eagle وانت عندك حق فعلا فى كلامك
برضه من ضمن الاشياء اللى انا استفدها اننا لازم نعيش لهدف ونعيش واحنا فينا امل يهزم اى ظروف صعبة قدامنا الزوجين دول ابهرونى بكل ماتعنى كلمة ابهار من معنى انا اتهزيت لما شوفتهم وشوفت الحب الى بينهم خلو ثقتى فى ان سعادتنا بايدينا تزيد واكدتلى ان السعادة مش وهم وان تحقيقها من الصعوبات
وفيه حاجات تانية اتعلمتها بس زى مانا قولت بعد كل رد هقول جملة او كلمة استفدت بيها من الكليب ده

احب اوضح بس لحضرتك انا قولت العنوان ده لسببين اولهم انى عجزت فعلا عن التفكير فى عنوان مناسب من شدة تأثرى بالقصة والكليب
ثانيا لجذب الانتباه لان اللى انا شايفاه ان الكلام فى موضوعات الحب كتر جدا وان خلاص الاعضاء او معظهم مل من الكلام فيه ودى حاجة بتنقال من بعض الاعضاء المقربين ليا شخصيا فحبيت اجيب عنوان بعيد عن المضمون يمكن يجذب الانتباه اكتر بس شكل الموضوع هينش دبااااااااااااااان كتير ههههههههههههههه بس الحمد لله ان الفكرة وصلت ولو لشخص واحد وهوا حضرتك
شكرا ليك مرة تانية واسفة ان كنت طولت
sunshine
lynx
عضو نشيط
عضو نشيط
lynx

ذكر الابراج : الدلو القط
تاريخ الميلاد : 08/02/1988

مُساهمةموضوع: رد: مش لاقيه عنوان مناسب..................   مش لاقيه عنوان مناسب.................. Emptyالأحد أكتوبر 10, 2010 8:08 pm

(حب حقيقى \ اخلاص \وفاء) مش عارف احدد الصراحة بس انا حاسس ان كلهم واكتر
sunshine
عضو مميز
عضو مميز
sunshine

مُساهمةموضوع: رد: مش لاقيه عنوان مناسب..................   مش لاقيه عنوان مناسب.................. Emptyالثلاثاء أكتوبر 12, 2010 7:12 pm

lynx كتب:
(حب حقيقى \ اخلاص \وفاء) مش عارف احدد الصراحة بس انا حاسس ان كلهم واكتر

شكرا لوجودك يالينكس هما فعلا حب حقيقى مع اخلاص مع وفاء وكمان الكفاح والصبر والتعاون الغريب اللى بينهم ياريت كل البيوت يبقى فيها المذيج ده ماحدش هيتعب واهم حاجة " البســـــــــــــــــــــــاطة " اللى هما عايشين فيها لان البساطة وعدم التكلف بيدى للحياة طعم تانى طعم يخليك تحب الحياة وتحب الانسان او الانسانة اللى معاك وتحب العيشة معاه بعكس العيشة مع انسان متطلب وغير راضى وغير قنوع وبيحب يعيش حياته بتكلف عكس حقيقته وعكس ظروفه

هدى
عضو ذهبى
عضو ذهبى
هدى

انثى الابراج : الجوزاء التِنِّين
تاريخ الميلاد : 12/06/1988

مُساهمةموضوع: رد: مش لاقيه عنوان مناسب..................   مش لاقيه عنوان مناسب.................. Emptyالثلاثاء أكتوبر 12, 2010 8:48 pm

حب وفاء اخلاص صراحة
sunshine
عضو مميز
عضو مميز
sunshine

مُساهمةموضوع: رد: مش لاقيه عنوان مناسب..................   مش لاقيه عنوان مناسب.................. Emptyالخميس أكتوبر 14, 2010 10:25 am

منـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــورة يامس والله وفيه برضه كسر الروتين اكتر الحاجة البيوت بتعانيها وبتكون سبب كبير فى وجود المشاكل الزوج بيشتغل وبيروح اخر النهار تعبان ومش قادر والزوجة هيا كمان لو بتشتغل او حتى ربة منزل طول النهار شغل وعيال لدرجة انهم بيمللو من العيشة واللى بيصبحو فيه بيباتو فيه وبتبقى الحياة ماشية بنفس الرتم ودى حاجة وحشة اوى فالزوجين دول كانت حياتهم بلا روتين بخرجو يتفسحوا ف يوم لو حدهم يطلعو يسلو الاطفال اهم حاجة انهم بيطلعو مع بعض مش كل واحد لوحده دى رايحة تنفس عند امها وده طالع يتفسح مع اصحابه انا مش بمانع ان الزوجة تطلع لوالدتها ولا الزوج يتفسح مع اصحابه بس الاولى ان لو كان فيه روتين ف حياتهم يحاولو يغيروه ويكونو مع بعض ولوحدهم دون وجود اى حد تانى عشان الالفة والمودة تزيد وكسر الروتين برضه وبكدا الحب هيكتر مش هيقل فيه بقى زوجات نكديين مخلوقين للنكد ومش بيقدرو الظروف دى بتبقى عاوزة تخرج دايما وتتفسح ومش مراعية ظروف بيتها ولا جوزها ودى صراحة بلوة من بلاوى الزمن ممكن اى راجل ربنا يبتليه بواحدة زى دى ودى بتكون عقاب زى بوليــــــــــن بالظبط هههههههههههههههههههههههه
شكرا ليكى يامس هدى واسفة ان كنت طولت
مشتاقه للجنة
عضو فعال
عضو  فعال
مشتاقه للجنة

انثى الابراج : الحمل الثور
تاريخ الميلاد : 21/03/1985

مُساهمةموضوع: رد: مش لاقيه عنوان مناسب..................   مش لاقيه عنوان مناسب.................. Emptyالجمعة أكتوبر 15, 2010 12:24 am

حب نادر الوجود
الحب الحقيقي
الحب المقدس
الحب الروحي
عناوين كثيره ... تعبر عن ما شاهدته ولكنه يحدث نادرا ... بجد روعه تسلم الايادي
http://allahalrhman.blogspot.com/2009/02/blog-post.html
هدى
عضو ذهبى
عضو ذهبى
هدى

مُساهمةموضوع: رد: مش لاقيه عنوان مناسب..................   مش لاقيه عنوان مناسب.................. Emptyالجمعة أكتوبر 15, 2010 6:35 pm

هههههههههههههههههههههههههههههههههههه لا طولى براحتك يعنى هو الكلام بفلوس ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه وعندك حق دا هيكون اكبر ابتلاء وكمان فى نفس الوقت عقاب هههههههههههههههههههههههههههههههه
التنين
عضو ماسى
عضو ماسى
التنين

ذكر الابراج : السرطان الثعبان
تاريخ الميلاد : 25/06/1989

مُساهمةموضوع: رد: مش لاقيه عنوان مناسب..................   مش لاقيه عنوان مناسب.................. Emptyالجمعة أكتوبر 15, 2010 11:22 pm

مش وقتة
sunshine
عضو مميز
عضو مميز
sunshine

مُساهمةموضوع: رد: مش لاقيه عنوان مناسب..................   مش لاقيه عنوان مناسب.................. Emptyالأحد أكتوبر 17, 2010 9:14 pm

شكـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرا ليكى يا مشتاقة انتى ومس هدى حبيبة قلبى فيه برضه الاحترام ودى حاجة اتعلمتهما من الزوجين انهم بيحترمو بعض وبيقدروا بعض وطبعا الاحترام ده مش مقترن بوجود الزواج فقط لآه الاحترام مقترن بالشخصيات من ساعة مرحلة النضج يعنى انا احترم كل شخصية عاقلة تحترمنى واللى مش بتحترمنى على دماغى من فوق برضه لاننا المفروض نعامل الناس باخلاقنا مش باخلاقهم ودى حاجة المنتدى بيعلمهالى يوم ورا التانى انى اتعامل مع اللى قدامى بما تمليه عليا اخلاقى انا مش تعاملاته هوا ولا تصرفاته بس برضه المفروض يكون فيه حد فى التعامل والتصرفات والردود برضه...........................
شكرا ليكو ياجماعة
هدى
عضو ذهبى
عضو ذهبى
هدى

مُساهمةموضوع: رد: مش لاقيه عنوان مناسب..................   مش لاقيه عنوان مناسب.................. Emptyالخميس أكتوبر 21, 2010 7:59 pm

انت شايف كدا يا تنين انة مش وقتة

مش لاقيه عنوان مناسب..................
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» خاطرة بعد موت اب تحت عنوان *وداع*